customizedtrainingenconsultancy.nl maakt gebruik van cookies

Cookies zijn kleine bestanden die met pagina’s van deze website worden meegestuurd en door uw browser op de harde schrijf van uw computer worden opgeslagen. Er zijn verschillende soorten cookies die gebruikt worden voor verschillende doeleinden. Voor het plaatsen van cookies is soms wel en soms geen toestemming nodig. Als u niet akkoord gaat met onze cookie statement dan plaatsen wij alleen de functionele cookies. Als u meer wilt weten over de cookies die wij gebruiken, de gegevens die daarmee verzameld worden en over uw rechten op dit punt, lees dan ons cookie statement en privacy policy om meer te leren over onze cookies.

Consultancy

Hoe kan uw organisatie klantgerichter worden? Dat is de vraag die bij onze consultancydiensten centraal staat. Dat is overigens méér dan vriendelijk glimlachen naar de klant. Werkelijk klantgericht handelen gaat verder.

Het begint allemaal met begrijpen waarom een klant uw klant is of zou willen worden. En wat uw organisatie kan doen om de relatie met de klant uit te bouwen en waardevoller te maken. Anders gezegd: wat is de vraag achter de vraag van de klant? Wat is de werkelijke behoefte en prikkel om klant te zijn?

De consultants van Customized training & consultancy zijn als geen ander in staat de onderliggende vraag te herkennen. Onze expertise op dat gebied is groot: u profiteert van ruim 20 jaar ervaring in verschillende markten, voor verschillende opdrachtgevers en met verschillende doelgroepen.

Grondige aanpak

Eerst is het zaak inzicht te krijgen in de status en het ontwikkelpotentieel van de klantgerichtheid van uw organisatie. We starten daarom met strategische sessies en persoonlijke gesprekken met de directie en relevante medewerkers. De ijkpunten: uw bedrijfscultuur, de competenties van uw medewerkers, een analyse van het rendement en het omzetpotentieel van klantgroepen, en het klantbeeld binnen uw organisatie.

Vragen komen aan de orde als:

  • Hoe klantgericht is de organisatie?
  • Hoe klantgericht zijn de processen binnen de organisatie?
  • Hoe klantgericht is het management?
  • Hoe klantgericht verloopt de interne communicatie?
  • Hoe klantgericht is de medewerker

Meedraaien in de praktijk

Om ook echt voeling te krijgen met uw organisatie en te begrijpen wat de klantvragen zijn, draait de consultant van Customized training & consultancy – op de werkvloer – een dag mee met uw verkopers of binnendienstmedewerkers. Op basis hiervan ontstaat een helder klantbeeld.

Resultaat

Als alles in kaart is gebracht, geeft Customized training & consultancy u inzicht in het ontwikkelpotentieel van de klantgerichtheid van uw organisatie. U ontvangt een commercieel advies van ons. Niet in de vorm van vuistdikke rapporten. U krijgt een compact, praktijkgericht plan van aanpak waarmee u direct aan de slag kunt om een nog klantgerichtere organisatie te worden.

Op basis van ons advies weet u exact:

  • welke aanpassingen in uw organisatie nodig zijn;
  • wie de kansrijke klantgroepen zijn die u moet behouden, uitbouwen of ontwikkelen;
  • wat de succesvolle klantproposities zijn;
  • en welke competenties van uw medewerkers ontwikkeld of versterkt moeten worden.